Propòsits 2011

Pot ésser interessant que llegeixis primer aquest altre post on parlo de les conclusions dels propòsits de 2010.

Ja fa uns quants dies però que vaig fer el meu llistat de propostes d’any nou i encara no les he publicades per diverses raons personals.

Habitualment procuro fer-les el primer dia del any, però aquest any he preferit esperar fins meitats de mes per a fer-les i a completar algunes tasques pendents que condicionen el què escollir o com fer-ho. He procurat prendre-m’ho de manera seriosa, evitant proposar-me coses que avui em semblin interessants però que d’aquí uns mesos trobi carents d’importància.

Per agafar una profunditat una mica extra i evitar caure al parany de propossar-me coses que desprès no són el que realment vull o no m’interessen realment sinó que era un tema “de moda” per a mi en el moment d’escriure-ho, així que he procurat centrar-me en incrementar més el meu autoconeixement i la meva qualitat de vida que no pas aconseguir coses purament tangibles, doncs cada vegades les veig més prescindibles. De fet al principi tans sols se m’acudia com a desig: “Viure amb pau i salut.”

Per fer l’experiment, i aconseguir centrar-me realment en mi mateix, vaig decidir-me a fer-les just desprès de meditar en zazen durant uns 30 minuts.

Desprès d’ensenyar-ho a una amiga em va preguntar si m’havia fumant un canut a l’hora d’escriure-ho… bé, trobo que no deixa de ser interessant aquesta aquesta pregunta, tenint en compte que la major part de propostes les vaig escriure per què “van sortir del més profund de mi mateix”, sense pensar, senzillament treient-ho i desprès reflexionant-ho.

En fi, aquí van i a veure que en penseu:

“Viure amb pau, salut i tranquil⋅litat, sense anhel ni ambició.”

Objectius concrets:

  1. Enfortir i cuidar del meu cos amb exercici o un esport:
  2. Adquirir habilitats personals de memorització i lectura ràpida.
  3. Parlar i escriure bé l’alemany: com a mínim obtindre el nivell B1 o superior.
  4. Obtindre una titulació superior d’anglès apte per a treballar (p.ex. TOEFL).
  5. Acabar els meus estudis d’enginyer técnic d’informàtica (projecte final de carrera).
  6. Millorar totes les meves relacions interpersonals amb igualtat.
  7. Saber com vull continuar la meva vida: estudiar un Màster, treballar, no fer res o altres opcions.

Hàbits i costums:

  1. Invertir una estona diària a la meditació.
  2. Dormir diàriament les hores necessàries de son.
  3. Viure amb salut i amor cap a mi mateix, estimant-me en cada acció que faci sobre mi mateix.
  4. Estimar i tindre cura del meu propi cos, conèixer-lo i ser-ne conscient.
  5. Saludar al sol cada matí i somriure, donar gràcies al món per ser com és i per ésser com és tot.
  6. Fer tot amb pau i amor: estimar tots els actes que jo faci amb satisfacció.
  7. Ésser plana i senzillament feliç.

Jo com a persona i ésser, vull ésser i viure:

  1. Estimar-me, no autoflagel⋅lar-me ni ser crític ni dur amb mi mateix.
    …valorar-me a mi mateix com a persona i tots els actes que jo faig…
  2. Viure cada moment amb pau i serenitat, amb calma i tranquil⋅litat.
    …com si passejés sense destí per la platja o la muntanya, senzillament gaudint del moment…
  3. Ésser jo, ésser jo mateix, ésser feliç sempre.
    …viure sense necessitat de requerir o tindre res ni ningú, bastar-me amb mi mateix…
  4. Actuar més sovint sense pensar en el que vindrà, reduint o fent desaparèixer l’anhel, el desig.
  5. Ésser conscient del meu ésser, de qui, què o com sóc. ésser jo mateix en tots els sentits.
  6. Pensar i analitzar menys, deixant descansar el meu cap, deixant de donar voltes a tot.
    …treure els filtres que hi ha entre jo i el món, deixar que la vida flueixi per sí sola.…
  7. Deixar que els sentiments i les emocions flueixin de dintre meu amb naturalitat.

“No importa si ho aconsegueixo o no. Només vull ésser una mica més el meu jo intern i menys les meves circumstàncies. Només viure amb pau.”

Algunes parts m’encantaria comentar-les… però no sé si realment cal (ai pobres dels meus lectors)

Per exemple no fa molt què he descobert que he estat tota la vida molt crític i dur amb mi mateix, fins al punt d’autoflagel·lar-me mentalment amb un enorme sentiment de culpa o preocupació per situacions per les quals no me’n hauria de sentir pas malament, sinó orgullós de mi mateix per haber obrat de la millor manera possible. Increïble, oi?

Altres punts, fan referència a coses ben concretes com per exemple les salutacions al sol, o el punt de reduir l’anhel i el dessig. Aquestes coses suposso que algun dia les explicaré en un post a part pel pur plaer d’escriure.

Crec que a ressaltar que aquest any podria resumir les meves veritables intencions amb la frase que encapçala el text i amb la que el tanca:

“Viure amb pau, salut i tranquil⋅litat, sense anhel ni ambició.”

[…]

“No importa si ho aconsegueixo o no. Només vull ésser una mica més el meu jo intern i menys les meves circumstàncies. Només viure amb pau.”

Crec que si compleixo amb això la resta tant se val.

Deixa un comentari

