Revisió de les propostes del 2010

L’any passat em vaig proposar fer-me una sèrie de propostes per l’any nou. Aquest últims dies abans de cap d’any vaig estar fent examen de consciència sobre que n’he fet i com m’ha anat l’experiment. Les conclusions són veritablement bones i me n’alegro realment d’haver posat en pràctica aquesta bona costum.

Fer el llistat de propostes, i redactar-lo per escrit, és més bo del que pot semblar en un principi. No es tracta d’una mesura màgica que ens garanteixi complir un llistat de desitjos, ni tampoc és un llistat d’obligacions autoimpossat. Pel senzill fet d’haver-ho escrit ja estem fent un pas molt important per complir-ho. No he fet res especialment dur per auto obligar-me a complir-ho, senzillament he viscut la meva vida al meu ritme tenint en compte el que volia i fent petits passos per apropar-me als meus objectius. Per lo general ha funcionat molt millor del que en un principi m’hagués pogut imaginat.

En el meu cas vaig imprimir-me dues còpies del llistat de propostes, i les vaig penjar a les habitacions on he viscut durant aquest any a l’altura de la vista, podent d’aquesta manera veure-les cada vegada que alçava la vista. De tant en tant m’he estat rellegint el llistat i he vist com s’anaven complint les fites poc a poc. Un dia me’n vaig adonar que pràcticament havia aconseguit quasi tots els meus objectius i me’n vaig alegrar molt.

El fet de tindre el llistat a la vista em va permetre recordar-me que és el que volia realitzar aquest any i no perdrem en la continuïtat del dia a dia. Aquesta vegada vaig decidir fer quatre seccions:

  • Objectius a complir.
  • Adquirir i millorar els meus hàbits
  • Propòsits Concrets.
  • Recordar a mantenir amb interès i seguir complint.

Per fer un petit anàlisis de com ha anat, revisaré quins punts he complert i quins no. No entraré gaire en detall de com o perquè han anat algunes coses, mla major part me la guardo per l’intimitat. Això sí, no em fa res compartir les fites a mode poti poti que em vaig proposar-me amb el públic en general.

Fites 100% complertes:

  1. Dur a terme una dieta sana i equilibrada.
  2. Anar d’erasmus i aprendre a ésser autosuficient.
  3. Acabar totes les assignatures de la carrera.
  4. Ésser endreçat en l’àmbit personal, especialment habitació i objectes.
  5. Portar l’agenda al dia i complir amb les planificacions.
  6. Aprendre a realitzar una correcta i eficient planificació de tasques.
  7. Millorar les relacions humanes i socials.
  8. Aprendre a influïr (positivament) sobre les persones.
  9. Aprimar i perdre pes (10 – 12 kg).
  10. Eliminar l’excés carn que menjo. Eliminar “el cafè diari”.
  11. Definir el tema del Projecte Final de Carrera i especificar-lo.
  12. Esser una persona de voluntat ferma i amb convicció.
  13. Esser positiu i correcte.

Fites parcialment complertes (amb comentaris):

  1. Fer exercici i/o un esport. 80%: si no hagués parat amb el jogging/gimnàs aquests dos últims mesos l’hagués donat per bona. Ha estat molt positiu aquest canvi.
  2. Aprendre alemany: almenys parlat i entendre’l correctament. 70%: m’ha faltat molt poc, però encara no puc comunicar-me al 100% bé… tot i que ho porto molt bé pel temps que porto i un progrés molt bo, encara em falta per dir que parlo i entenc correctament… queda traslladat al 2011.
  3. Eliminar les preocupacions, i ésser feliç. 90%: la donaria per vàlida si no fos perquè m’he amargat en vida durant uns dos mesos arrel d’un problema personal que em va fer tocar fons. Sens dubte el problema ha estat un avantatge a llarg termini que em permetrà aconseguir aquest objectiu en un futur no gaire llunyà.
  4. Aprovar amb excel·lent Enginyeria del Software. 50%: l’examen és d’aquí uns dies, i no crec que tregui excel·lent (per això baix percentatge), però l’aprovaré sense cap tipus de dubte.

Objectius que definitivament no he complert (amb comentaris):

  1. Complir amb els principis de Dale Carnegie i interioritzar-los: com si se m’hagués oblidat a meitat de l’any aquest objectiu vaig deixar de donar passes per fer això interessant-me en altres coses.
  2. Adquirir aptituds de líder: he perdut l’interès que tenia en aquest punt.
  3. Llegir i veure pel·líıcules en anglès: m’ha mancat temps i intenció, tot i que he practicat molt el meu anglès i l’he millorat molt sense fer explícitament això.
  4. No fumar ni una calada, mai més a la vida: aquesta ha estat la patacada més grossa que m’he donat.
  5. Estudiar alemany amb constància i efictivitat: fail, ni constància ni efectivitat a partir del segon semestre, el primer sí, però no ho he donat tot com volia.

La patacada més grossa que m’he donat aquest any ha estat en el fons donar un pas enrere per donar desprès uns quants salts endavant… se’ns dubte necessari. I d’objectius la fallada més gran ha estat el tornar a fumar. Per la resta me n’adono que em puc sentir més que satisfet.

Les propostes del 2011 aquest any esperaran al 15 de gener si fa no fa doncs ara tinc feina i alguns condicionants que em queden per “tancar el 2010” correctament i fer un nou plantejament del que vull fer a la meva vida. Aquesta vegada però tinc una perspectiva completament nova de la vida així que potser no seguiré el mateix esquema que l’any anterior. En fi, millor apagui els focs més urgents que em queden actius i desprès ja planejaré més.

Si encara no heu fet propostes per enguany, us ho recomano, no deixeu que us ho expliquin.

Anuncis

4 responses to “Revisió de les propostes del 2010

  1. I wish you power to succeed and calm state of soul to enjoy your success!

  2. Felicitats!
    El fet d’anotar els objectius i mantenir-los a la vista és molt bo.
    Fer la valoració de com han anat els teus propòsits és molt enriquidor.
    Me prenc la llibertat de recomanar-te l’article Un bon repte! http://coachingcat.wordpress.com/2010/12/30/un-bon-repte/
    Bon Any i els millors desitjos!

    • Benvinguda i gràcies pel comentari.
      Per lo general tot el que és seguir una metodologia clara i endreçada ens facilita no donar passos en cercles, no obstant, això no vol dir que haguem de viure la vida com si fóssim una màquina d’estats finits. Potser em subscric al teu bloc.

  3. Retroenllaç: Propósits 2011 | MindFuckLess

Deixa un comentari

